Akademi Gemilang: Pengembaraan Suzaimi



Hani Ismail, PTS One Sdn Bhd
Harga: RM 16.00 / RM 19.00 (Sabah & Sarawak)ISBN: ISBN 983-3653-76-6Barcode: 9789833653768Jumlah Halaman: 240 halaman Tarikh Terbit: 27 May 2007
(Dari kiri: Izkandar, Azurin, Suzaimi, Mawar dan Asyran)

Sinopsis
Suzaimi, seorang remaja yang dikurniai oleh kelebihan istimewa - boleh melihat masa hadapan melalui mimpi - telah diburu oleh Hantu Serigala, iaitu seorang Agen Hades. Dalam pelariannya, dia bertemu dengan Agen Gemilang dan diselamatkan ke Akademi Gemilang. Di sana, dia disatukan dengan pelajar-pelajar istimewa lain yang mempunyai pelbagai kelebihan. Perkenalannya dengan Mawar (berkebolehan memunculkan busar api) telah menyeret Suzaimi ke sebuah pengembaraan. Turut bersama mereka dalam pengembaraan itu ialah Azurin (mempunyai kebolehan telekinesis), Izkandar (berkebolehan membaca minda melalui sentuhan) dan Asyran (berkeupayaan menghilangkan diri). Dalam pengembaraan ini mereka dicabar oleh Ratu Serpent dan Hantu Serigala. Di samping itu persoalan mengenai asal usul kebolehan istimewa mereka turut menjadi satu misteri. Apakah Gen Gemilang? Apakah maksud mimpi Suzaimi melihat cermin pecah? Dan berjayakah mereka menyelamatkan diri? Kesemua jawapan ada dalam AG.

Siri Akademi Gemilang
Pengembaraan Suzaimi merupakan siri pertama dalam Akademi Gemilang. Plot dan rangka cerita untuk siri AG seterusnya sudah pun ada. Hanya menanti masa untuk mengerjakannya sahaja. Saya menyasarkan untuk menulis dua buah siri AG dalam setahun. Setakat ini saya masih belum mahu memutuskan berapa siri AG akan ditulis.

Comments

Popular posts from this blog

Jejak Kuasa Alam

Emel peminat AG